Presentamos un dos proxectos eTwinning desenvolvidos dentro do Plan Proxecta na nova modalidade de Patrimonio cultural europeo en colaboración no programa eTwinning.
O Plan Proxecta é unha iniciativa da Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional, en colaboración con diferentes organismos, dirixida a fomentar a innovación educativa nos centros a través de programas educativos que desenvolvan as competencias clave como eixe do currículo e os elementos transversais.
Trátase do proxecto De pequeño, en el cole, jugaba a..., do CEIP Plurilingüe Porto Cabeiro de Redondela.
Este é o Twinspace do proxecto.
A coordinadora, Ánxela Domíguez, preséntanos o proxecto.
“ DE PEQUENO , NO COLE, XOGABA A…”
"Na consecución deste proxecto participaron 2 mestres do Ceip Pl. Porto Cabeiro e 5 mestres do Agrupamento de Escolas nº2 de Elvas como socio colaborador. Investígase sobre os xogos ao que xogaban os maiores coñecidos polos alumnos/as cando ían ao colexio. Trátase de averiguar as versións diferentes do mesmo xogo, os seus nomes, normas, cal se xoga máis...
Todo o alumnado participante cursa 3º de Primaria.
Centrouse na investigación dos xogos populares e tradicionais, nun traballo interdisciplinar entre as materias de Educación Física, Lingua Castelá, Lingua Galega, Arts (Plástica) e sesións de Informática, buscando o desenvolvemento das competencias clave, partindo da investigación sobre o patrimonio lúdico, transmitido polos maiores que rodean aos alumnos/as.
O alumnado foi o protagonista do deseño, da elaboración de actividades e do produto final.
Foi o encargado de involucrar aos seus maiores neste proxecto. Fíxose partícipe a toda a Comunidade Educativa.
A secuenciación prevista no proxecto foi variando, dado que a data de comezo co socio colaborador foi cara o inicio do 2º trimestre, ademáis debe terse en conta o tempo que tiveron de confinamento e o traslado de edificio que tamén tiveron no 3º trimestre non dispoñendo de conexión a Internet.
Desenvolvemento e actividades reflectidas na páxina de twinspace:
1.- Búsqueda de socios: Os alumnos cursan 3º de Primaria
2.- Decídese entre as coordinadoras galega e portuguesa presentar o proxecto a través do libro “Avós e avoas” e da montaxe “Conectados polos xogos”, e unha posta en común mediante e-mail sobre que investigar
3.- Comézase a investigación. Primeiras investigacións na clase de EF.
Estruturamos que preguntar:
Nome do xogo
Número de xogadores
Material con que se xoga
Campo de xogo
Normas
Decidimos que xogos formarían parte do libro dixital
4.- Posta en común en Lingua Castelá sobre como presentarnos .
Elaboración de avatares na sesión de Informática.
Elaboración de un vídeo
5.- Debuxo dos xogos na sesión de Arts
6.- Deseño da ficha para recoller a información sobre os xogos entre as coordinadoras
7.- Videoconferencia entre alumnos españois e portugueses
8.- Elaboración de fichas
9.- Elección de logotipo mediante unha Enquisa.
10.- Presentación do proxecto por videoconferencia entre proxectos petecentes ao Plan Proxecta
11.- Participación nun foro sobre que é o que máis lles gustou sobre os xogos investigados, cal lles gustaría xogar…
12.- Produto final:
* Resumo fotográfico do proxecto
* Elaboración dun libro dixital onde se recollen os xogos dos 2 socios
* Selección de xogos do socio para xogar no tempo de lecer e na clase de EF