02 abril 2018

Formación en Ourense

   O 21 de marzo, foi o día escollido no Ateneo de Ourense para dar una chococharla sobre formación en eTwinning.


    A formación impartida en galego durou unha hora e media e non tivo moita afluencia. Os temas clave eran:

1) Saber qué é eTwinning e diferencias con ERASMUS. Vantaxes e proceso de alta
2) Usar o twinspace como fonte de proxectos, formación, grupos...
3) App Adobe Conected para videoconferencias.
4) Mostrar exemplos de traballo e boas prácticas.
5) Selos de calidade en alumnado, profesorado, centros, directrices de cómo conseguilos, etc



   Cando me nomearon embaixador eTwinning na provincia de Ourense, sabía que tiña un reto por diante: introducirme na provincia na que vivo, pero non traballo; a más envellecida de Galicia, e onde precisas máis de 159 puntos no concurso de traslados (coa idade que leva gañalos) para poder acceder a impartir docencia en un dos colexios da ciudad. Tamén é a provincia que menos proxectos solicita á a Xunta de Galicia de innovación, proxectos europeos, mellora de bibliotecas, robótica, enseñanza dixital, e un longo etcétera.

     Encontreime en decembro de 2017 con 19 proxectos abertos eTwinning, dos cales dous eran dunha villa a 25km de Ourense, outros doce de un colegio concertado que realiza moitos proyectos europeos de eTwinning e ERASMUS, e outros 5 de outra vila a casi corenta minutos de Ourense (que posee aula Samsung). Todos eses proxectos abertos pero non activos.

     Levaba tempo counha formación pendente, que foi convocada cunha semana de antelación, pero publicouse en redes sociales, periódico rexional e envióuselle dende o Ateneo correo a todos os centros da cidade ourensana.


  Con esos antecedentes e un escaso publico, comezou aa tertulia.
    
   En primeiro lugar explicar qué é eTwinning a diferencia de Erasmus. Posteriormente enseñar a usar o twinspace. Á hora do Adobe Conected houbo problemas de conexión. Tiña a unha socia de Italia no evento online para tal fin, pero non funcionou nin en móbil nin en ordenador.


   Como exemplo púselles un proxecto meu pechado que obtivo selos Nacional e Europeo "Viajes-mi pueblo es tu pueblo" e dous que levaron premio europeo este año. Tamén invitei a xente asistente a ver os kits e exemplos do SNA (Servicio Nacional de Apoyo) e da páxina da embaixada.

    Para concluír, a recente aparición de selos eTwinning en centros e o seu impacto. Sen esquecernos dos requisitos para conseguir tamén os do profesorado e alumnado.

   Nos instantes posteriores á tertulia, unha profesora comentoume que iniciara un proxecto e estaba un pouco perdida. Tamén me dixo que realizara algún pequeño seminario, pero todavía no se atrevera cun learning event.

  Outro profesor comentoume que teiña unha compañera nun ERASMUS, pero que lle transmitiría o alí visto. Quedamos en vernos os tres nun futuro, xa que se interesaron por realizar no seus centro s algún proxecto eTwinning.

   Invitei a todos e todas a entrar no grupo eTwinning de xente de Ourense.

  A principal conclusión foi clara, que foi unha mágoa que non houbera mais xente.